Marketing Onderzoek

Marketing onderzoek is een diepgaande studie van de producten en diensten aan te bieden aan potentiële klanten. Marketing onderzoek betreft het analyseren van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens en vervolgens zetten het samen in een weloverwogen marketing plan dat effectief is voor het bedrijf. Marketing onderzoek betreft een aantal belangrijke punten, zoals:

Marktonderzoek

Productkennis - De doelgroep is een essentieel aspect van marktonderzoek en is gemakkelijk over het hoofd gezien. Het analyseren van de marketing behoeften van potentiële klanten is een manier om een ​​goed begrip van uw doelgroep te krijgen. Weten welke producten uw doelgroep behoeften van de markt, hoe ze willen worden op de markt gebracht, en welke vorm van marketing ze het meest comfortabel met kunt u bepalen of u een goed product te verkopen of niet. Marketing onderzoek kan ook gaan proberen om de beste manier van reclame die het juiste type van klanten naar uw bedrijf zal aantrekken begrijpen.

klantinformatie - Het uitvoeren van onderzoek naar de klanten en het begrijpen van hun koopgedrag is essentieel voor marktonderzoek. Het is ook belangrijk om te weten welke producten een beroep op uw doelgroep. Dit zal u in staat stellen om weloverwogen beslissingen met betrekking tot de aard van de producten moeten aanbieden aan uw klanten te maken.

Focus groepen - Het uitvoeren van focusgroepen kunt u directe feedback van klanten te krijgen. Het is niet ongewoon voor een aantal van de antwoorden op de vragen te negatief zijn, maar de hele groep is meestal op de hoogte van deze reacties. Dit biedt u waardevol inzicht in wat er ontbreekt in uw bestaande marketing plan en kan u toelaten om een ​​beter plan te maken.

Sales support en statistieken - Kennis van de soorten van de omzet verwerkt uw klanten gebruiken om uw producten te kopen kan u helpen bij het ontwerpen van uw verkoopprocessen. Enkele van de processen, zoals het opslaan en terug te keren e-mail, zijn standaard en anderen, zoals online bestellen, kunnen gebruik maken van nieuwe technologie. Het verzamelen van statistische gegevens over het gedrag van de klant, zelfs voor een enkele te koop, kan waardevolle inzichten in hoe om de winst te vergroten.

Marktsegmentatie - Veel bedrijven negeren het belang van segmentatie en in plaats daarvan concentreren op een industrie. Hoewel het belangrijk is om erachter te komen wie uw klanten zijn, is het even belangrijk om te focussen op wat ze willen en nodig hebben. Begrijpen wat maakt uw klanten teek is van essentieel belang voor het begrijpen van wat te doen met hen.

Doelgroep - De details van uw doelgroep zijn essentieel voor het succes van uw marketing onderzoek. Het verzamelen van informatie over uw potentiële klanten en de evaluatie van het tegen marktsegmentatie kan je een veel beter begrip van de mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten. Weten wat uw doelgroep wil, kan het verschil tussen een bedrijf dat lukt en een die niet betekenen.

Marktanalyse - Een ander belangrijk onderdeel van marketing onderzoek is het verkrijgen van een goed begrip van de markt. Het doen van marktonderzoek gaat onderzoeken consumenten en het vastleggen van deze informatie, zodat u het kunt gebruiken om de grootte van uw markt te bepalen. Daarnaast is het kennen van de markt kan u toestaan ​​om marketing strategieën die zijn gericht op uw marktsegment te creëren.

Onderzoeksmethodologie - Sommige bedrijven het gevoel dat het kennen van het marktsegment en het analyseren van het genoeg is om goede resultaten te leveren. Deze bedrijven uit de boot valt op de mogelijkheden voor het doen van effectieve marketing research. Degenen die niet maken het een prioriteit om hun onderzoek te voltooien door het uitvoeren van onderzoeksmethoden die nuttige en relevante informatie uit de boot valt op de mogelijkheid van het bereiken van klanten die momenteel geen geld besteden aan uw producten of diensten.

Case studies - Een van de belangrijkste component van marketing onderzoek is het uitvoeren van case studies. Case studies kan u helpen de sterke en zwakke punten van uw producten te vinden en te bepalen wat maakt ze zich onderscheiden van de concurrentie. Ze kunnen ook helpen ontdekken de gewoonten van uw potentiële klanten en de effecten van bepaalde marketing methoden op uw klanten.

Sales bellen - Het belangrijkste doel van de verkoop calls is om erachter te komen wat uw doelgroep wil en behoeften. Door het ontwikkelen van specifieke behoeften en het ontwerpen van producten die voldoen aan deze behoeften, kunt u uw klanten geven wat ze willen. Sales gesprekken zijn een belangrijk onderdeel van alle marketing research en de noodzaak om een ​​belangrijk onderdeel van uw marketing strategie zijn als je wilt slagen in deze markt.

Call center ervaringen - Het callcenter is een uitbreiding van de totale marketingstrategie van uw bedrijf. Het kan u helpen te begrijpen wat het beste werkt voor uw doelgroep. of het nu door het nemen van uw klanten rechtstreeks naar de website, sturen ze via e-mail, of een andere methode, kan het call center inzicht te geven in uw markt.