Web Designer: Wat Doet Uw Website Vernieuwen Nodig?
Een website vernieuwen, als een paint job op een auto, is zoals het veranderen van het interieur van uw huis, maar dan zonder de kosten en moeite van de grote verbouwing. In wezen, een website refresh is net als de oude wandbekleding vervangen in uw huis met nieuwe of het toevoegen van een nieuwe verflaag aan de auto die je hebt, zonder daadwerkelijk te scheuren over de gehele muur.
Met een website vernieuwen, we zijn niet alleen het aanbrengen van wijzigingen aan de site, we maken ook veranderingen in het web design dat de site omringt, en de pagina's zelf. Het doel is hier om de vorige pagina-view ervaring terug te brengen naar het punt waar een bezoeker heeft geen problemen met het vinden hun weg terug naar de vorige webpagina die ze bezochten.
Veel web-ontwerpers zijn in de veronderstelling dat een website refresh vereist een volledige herziening van het web design. Dit is niet noodzakelijk het geval, zoals webdesigners vaak kiezen om wijzigingen in slechts een deel van de website lay-out te maken - zoals het toevoegen van een link naar een e-mailcampagne. Ze kunnen ervoor kiezen om slechts één element van de site te wijzigen, terwijl de rest intact.
Maar, veel bedrijven maken ook website vernieuwd onderdeel van een breder project, zoals het verbeteren van de algehele bruikbaarheid van de site door het implementeren van nieuwe navigatie en het bijwerken van de inhoud ervan. Soms is het bedrijf zal zo ver gaan om een professionele ontwerper in te huren om een geheel nieuwe site te maken, met behulp van een frisse, schone designtaal. In dit geval zou het noodzakelijk zijn voor het bedrijf om een webdesigner die is gespecialiseerd in website vernieuwd huren.
Dus, wanneer het tijd is om een website refresh doen komt, het eerste ding op de baan van een webdesigner is om te bepalen hoeveel de site moet veranderen. Hoewel dit klinkt eenvoudig genoeg is, zijn er vele momenten waarop een redesign eigenlijk een website minder bruikbaar te maken, omdat sommige wijzigingen gewoon niet goed passen in de bestaande ontwerp-regeling. Bijvoorbeeld, als de site is aan het veranderen van de ene pagina naar de andere, het kan nodig zijn om van een twee-pagina-indeling naar een drie-pagina-indeling - en als dat gebeurt, wordt de gebruiker gaat om meer tijd door te brengen van de ene pagina naar een ander dan ze daadwerkelijk een bezoek aan de site.
Er zijn twee soorten van de site vernieuwd, een waar je nodig hebt om slechts één pagina te vervangen, en één waar je moet alle pagina's op de site te vervangen. In de meeste gevallen zal het bedrijf kiezen voor de tweede optie - ze hoeven alleen maar om één pagina tegelijk te vervangen. Zelfs als ze ervoor kiezen om een link naar een e-mail campagne in de vernieuwde site zijn onder meer, het doel van deze is niet om bezoekers omleiden naar een externe bron - het doel is om de bezoeker terug naar de oorspronkelijke pagina te brengen, waardoor de gebruiker tot finish de pagina zonder te moeten gaan naar een andere. In plaats daarvan, het doel is om de bezoekers terug naar de oorspronkelijke pagina na het bekijken van wat je wilt dat ze te zien, ze meteen een opfriscursus te geven terwijl ze nog op hun computer over te nemen.
Wanneer u contact opnemen met een webdesigner om een website refresh gedaan, moet je veel vragen te stellen over wat u verwacht. Hoeveel zal uw site er anders uitzien na de update? Zullen al je links goed werken? Welke pagina's zal moeten veranderen?
Worden de pagina's worden veranderd in een bepaalde volgorde? Wat is de lay-out de bus zou komen? Gaat het om een volledig nieuwe site, met een andere kleur palet of een re-thema van de site? Al deze vragen moeten worden beantwoord voordat u begint.